Το χρόνιο πρόβλημα της έλλειψης ΣΕΑ στην Εγνατία οδό

Περιμένετε για εσωτερική αναθεώρηση από Εγνατία Οδός για την διαχείριση αυτού του αιτήματος

Αγαπητέ/ή αρμόδιε/α στην Εγνατία Οδός Α.Ε.,

σύμφωνα με δημοσίευμα της εφ. "Νέα της Θράκης", στις 14-9-2021, ο αιρετός της Τοπικής αυτοδιοίκησης, κος. Αθ. Κυργιάννης, τοποθετήθηκε από το βήμα του Δημοτικού συμβουλίου Ορεστιάδος επί του προβλήματος της παντελούς έλλειψης σταθμών εφοδιασμού και ανάπαυσης των ταξιδιωτών της Εγνατίας οδού ( https://www.thrakinea.gr/archives/165258 ), και πιο συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά το τμήμα από τον Έβρο ως την Θεσσαλονίκη, ήτοι τα 2/3 της οδικής αρτηρίας Ε90/Α2. Με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο, αν κανείς δεν έχει ίδια γνώση, διαπιστώνουμε ότι το πρόβλημα αυτό χρονίζει. Πότε θα γίνουν τελικά οι σταθμοί ανεφοδιασμού στην Εγνατία οδό, όπως έχει αποφασισθεί εδώ και καιρό;, αναρωτιέται ο κος. Στ. Φέρμας, με άρθρο του στην εφ. "Εμπρός" της Ξάνθης, στις 16-11-2010 ( https://empros.gr/2010/11/na-ginoun-oi-s... ). Δημοσίευμα της εφ. "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης, στις 2-7-2012, υπογεγραμμένο από τον κο. Φ. Κουτσαμπάρη ( https://www.makthes.gr/egnatia-odos-neoi... ), κάνει λόγο για την εξέλιξη στην οποία υποτίθετο πως βρισκόντουσαν, εν έτει 2012, οι υπό υλοποίηση ΣΕΑ (ήτοι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών). Οι δημοπρατήσεις των έργων ολοκληρώθηκαν, αναδείχθηκαν οι ανάδοχοι, ενώ εγκρίθηκαν και τα αποτελέσματα των διαγωνισμών από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Εντός του μήνα (ήτοι 7/2012), ευελπιστούμε ότι θα υπογράψουμε τις συμβάσεις με τους αναδόχους, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες, φέρεται να δήλωσε στην "Μακεδονία" ο πρώην Πρόεδρος της Εγνατίας Οδός Α.Ε., κος. Ι. Τσακλίδης. Δεδομένου ότι κάτι τέτοιο φαίνεται πως τελικώς δεν υλοποιήθηκε, δεδομένου ότι κατά μήκος της αρχαίας Εγνατίας υπήρχαν σταθμοί ανεφοδιασμού, ανά 10-20 χλμ., και μάλιστα με προσωπικό για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών ( http://odysseus.culture.gr/h/2/gh251.jsp... ), και δεδομένου ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι απόλυτα υπεύθυνη για την λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της οδικής αρτηρίας Ε90/Α2 ( https://egnatia.eu/etaireia/istoriko/# ),

ερωτάστε:

α. για ποιόν λόγο δεν έχει υλοποιηθεί το έργο της δημιουργίας ΣΕΑ, σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού;

β. ποιό είναι το ακριβές μετά φόρων χρηματικό ποσό που η Εγνατία Οδός Α.Ε. κερδίζει, κάθε χρόνο, είτε από την εκμετάλλευση των διοδίων, είτε από τις επιχορηγήσεις που λαμβάνει μέσω του εθνικού ή/και του Κοινοτικού προϋπολογισμού (ΕΣΠΑ, κλπ.);

γ. ποιές είναι οι αμοιβές των μελών του Δ.Σ., αλλά και όλων των υπόλοιπων εργαζομένων της Εγνατίας Οδός Α.Ε.;

δ. τί γνωρίζετε για την πολιτιστική κληρονομιά που συνδέεται με την σχεδίαση, κατασκευή και λειτουργία της Ε90/Α2, και τί προτίθεσθε να πράξετε για την παράλληλη ανάδειξη της αρχαίας Εγνατίας οδού, ήτοι της Via Egnatia, στα χνάρια της οποίας χαράχθηκε η σύγχρονη Εγνατία; Σας παραπέμπω, χαρακτηριστικά, στο παντελώς απαξιωμένο τόξο μιας ρωμαϊκής γέφυρας του 3ου-4ου μ.Χ. αι., σε απόσταση μερικών χλμ. από τον κόμβο Κλειδίου Ημαθίας ( http://multimedia.alexandria.gr/?p=5926 ).

Με εκτίμηση,

George Arctouros

Αγαπητέ/ή αρμόδιε/α στην Εγνατία Οδός,

καταλαβαίνω ότι είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση, παρ'όλα αυτά ζητώ εσωτερική υπηρεσιακή διερεύνηση των λόγων που οδήγησαν στην εκ μέρους σας απαξίωση του αιτήματός μου, δεδομένου ότι έχετε ειδοποιηθεί και με επιπλέον του ενός ηλεκτρονικά μηνύματα.

Με εκτίμηση,

George Arctouros